Nabór na stanowiska pracy

Asystent rodziny

KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

W KARSINIE

ogłasza nabór na stanowisko pracy – asystent rodziny

Forma zatrudnienia; umowa o pracę na zastępstwo w wymiarze ¼ etatu

Przewidywany termin realizacji umowy; luty 2021 – maj 2022

I. WYMAGANIA

1. NIEZBĘDNE;

Asystentem rodziny może być osoba, która;

1) posiada;

- obywatelstwo polskie;

- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub

- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust.3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub

- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagana jest; podstawowa znajomość przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, znajomość metodyki pracy z rodziną i dzieckiem.

2. DODATKOWE;

1) doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku

2) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny

3) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy

4) komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność

5) umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną

6) prawo jazdy kat. ”B” i posiadanie własnego środka lokomocji

II.  ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU;

Zadania asystentów rodziny będą zgodne z zadaniami ujętymi w art. 15 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2019r. poz.1111 ze zm.);

- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodzin i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

-opracowanie we współpracy z członkami rodzin i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

- udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

- udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

- wsparcie aktywności społecznej rodzin;

- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

- dokonywanie okresowej oceny sytuacji, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny kierownikowi;

- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

- sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą.

III.  INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA DANYM STANOWISKU;

- praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o pracę w ilości 40 godzin miesięcznie;

- asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę między godzinami 8.00 a 19.00;

IV.  WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA;

- CV oraz list motywacyjny (odręcznie podpisany)

- kwestionariusz osobowy dla osoby u biegającej się o zatrudnienie

- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych

- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

- oświadczenie, że kandydat nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona

- oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego

- w przypadku zawarcia umowy zlecenia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów

W miejscu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

V.  TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT;

Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na Asystenta Rodziny” należy złożyć do dnia 12 lutego 2021 roku pod adresem Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Karsinie, ul. Długa 222 (kontakt telefoniczny 58 6873 279) lub przesłać skany dokumentów elektronicznie na adres e-mail; gopskarsin@wp.pl

W przypadku skierowania oferty pocztą – decyduje data stempla pocztowego.

VI.  INNE INFORMACJE;

Aplikacje, które wpłyną niekompletne, niezgodne z wymogami wskazanymi w ogłoszeniu o naborze lub po terminie nie będą rozpatrywane .

 

Magdalena Jereczek

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Karsinie

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Karsinie
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Magdalena Jereczek
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 stycznia 2021 19:55
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marta Kulas
Ilość wyświetleń: 1235
25 stycznia 2021 11:53 (Marta Kulas) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
25 stycznia 2021 11:52 (Marta Kulas) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
25 stycznia 2021 11:51 (Marta Kulas) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)