Nabór na stanowiska pracy

Zastępca Kierownika Urzędu  Stanu Cywilnego w Karsinie

WÓJT GMINY KARSIN

OGŁASZA NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Zastępca Kierownika Urzędu  Stanu Cywilnego w Karsinie

 

I Wymagania niezbędne:

1. obywatelstwo polskie,

2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;

3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

4. posiadanie:

a) dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub,

b) dyplomu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą, o którym mowa w art. 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85,374,695, 875 i 1086 oraz z 2021 r. poz. 159), albo uznany za równoważny polskiemu dyplomowi potwierdzającemu uzyskanie tytułu zawodowego magistra zgodnie z art. 327 ust. 1 tej ustawy lub,

c) dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji;

5. posiadanie łącznie co najmniej trzyletni staż pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi.

6. znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania regulacji prawnych:

a) ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 709,),

b) ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2020 r.poz. 1359),

c) ustawa z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 707, 2320.),

d) ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 510),

e) ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 653,z późn. zm. ),

f) ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1319),

g) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 72,694, 1000),

h) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735),

i) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, z późn. zm.),

j) ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1282),

 

II Wymagania dodatkowe:

a) atutem będzie posiadanie doświadczenia w pracy w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz znajomość pracy w systemie „ŹRÓDŁO" do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych

b) umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy,

c) znajomość zasad techniki biurowej z zastosowaniem komputera, a także umiejętność poruszania się w sieci Internet

d) uczciwość, staranność, odpowiedzialność,

e) samodzielność, kreatywność i komunikatywność

f) umiejętność pracy indywidualnej oraz w zespole

g) dyspozycyjność i sumienność

h) odporność na sytuacje stresogenne.

i) umiejętność jasnego, precyzyjnego formułowania myśli w mowie i na piśmie

 

III Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1. w zakresie spraw stanu cywilnego:

1) przyjmowanie oświadczeń woli o:

a. wstąpieniu w związek małżeński,

b. braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,

c. wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,

d. wstąpienia w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,

e. powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,

f. nadaniu dziecku nazwiska męża matki,

g. sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw, zgonów oraz wydawanie decyzji w sprawach stanu cywilnego,

2. w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych:

1) prowadzenie ewidencji ludności, obsługa programów informatycznych i poczty elektronicznej,

2) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,

4) wykonywanie wszystkich czynności z wiązanych z przyjmowaniem wniosków oraz

2. w zakresie wydawania dowodów osobistych i ewidencji ludności:

1) prowadzenie ewidencji ludności, obsługa programów informatycznych i poczty elektronicznej,

2) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,

4) wykonywanie wszystkich czynności z wiązanych z przyjmowaniem wniosków oraz wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,

3. Prowadzenie archiwum dowodów osobistych

a) aktualnych mieszkańców,

b) byłych mieszkańców,

4. Realizowanie zadań związanych z wyborami, referendum oraz ze spisami wyborców,

5. Sporządzanie wykazów do kwalifikacji i rejestracji wojskowej oraz wykazów dzieci do szkół,

6. Prowadzenie rejestru wyborców,

7. Udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń z zakresu pracy stanowiska.

8. Potwierdzanie profilu zaufanego.

 

IV Warunki pracy:

1) wymiar czasu pracy - pełny etat

2) miejsce pracy- Urząd Gminy Karsin, ul. Długa 222, 83-440 Karsin

3) specyfika pracy - praca ma głównie charakter biurowy przy komputerze wymaga częstego kontaktu z interesantami

4) zatrudniona osoba, o której mowa w art.16 ust.3 ustawy o pracownikach samorządowych podejmująca pracę na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy, może być skierowana do odbycia służby przygotowawczej, która kończy się egzaminem,

 

V Informacje dodatkowe

Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt. 4b ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj. we wrześniu 2024 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Karsin w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.

 

VI Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny,

2) życiorys- curriculum vitae,

3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

4) kopie świadectw pracy /potwierdzone za zgodność z oryginałem/ lub dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia wymaganego w ogłoszeniu

5) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wymagane do zajmowania stanowiska, którego dotyczy nabór /potwierdzone za zgodność z oryginałem/,

6) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, / potwierdzona za zgodność z oryginałem/,

7) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe(w

przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostanie do okazania zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),

8) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych  w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie  z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1182 ze zm.) oraz ustawą z dn. 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 902)”.

Wszystkie dokumenty muszą być podpisane własnoręcznie . Dokumenty podpisane komputerowo dyskwalifikują kandydata.

 

VII  Miejsce i termin złożenia dokumentów.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Urzędzie Gminy Karsin lub pocztą na adres: Urząd Gminy Karsin, 83-440 Karsin, ul. Długa 222
z dopiskiem: Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze: Zastępca Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Karsinie w terminie do dnia 18.11.2024 godz. 1500 /nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP/. Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej  Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.karsin.pl) oraz na tablicy ogłoszeń.


 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat Organizacyjno-Gospodarczy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Edyta Michałowska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 listopada 2024 08:25
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marta Kulas
Ilość wyświetleń: 754
22 listopada 2024 08:55 (Łukasz Datta) - Dodanie załącznika [lista_kandydatow_speniajacych_wymagania_formalne.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
08 listopada 2024 08:30 (Marta Kulas) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
08 listopada 2024 08:27 (Marta Kulas) - Dodanie załącznika [klauzula_informacyjna_do_konkursu_kierownik.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)