Nabór na stanowiska pracy

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kasinie

WÓJT GMINY KARSIN

OGŁASZA NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Zastępca Kierownika Urzędu  Stanu Cywilnego w Karsinie

 

I Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. posiadanie:
    1. dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub,
    2. dyplomu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą, o którym mowa w art. 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85,374,695, 875 i 1086 oraz z 2021 r. poz. 159), albo uznany za równoważny polskiemu dyplomowi potwierdzającemu uzyskanie tytułu zawodowego magistra zgodnie z art. 327 ust. 1 tej ustawy lub,
    3. dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji;
  5. posiadanie łącznie co najmniej trzyletni staż pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi.
  6. znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania regulacji prawnych:
    1. ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 709,),
    2. ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2020 r.poz. 1359),
    3. ustawa z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 707, 2320.),
    4. ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 510),
    5. ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 653,z późn. zm. ),
    6. ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1319),
    7. ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 72,694, 1000),
    8. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735),
    9. ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, z późn. zm.),
    10. ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1282),

II Wymagania dodatkowe:

  1. atutem będzie posiadanie doświadczenia w pracy w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz znajomość pracy w systemie „ŹRÓDŁO" do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych
  2. umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy,
  3. znajomość zasad techniki biurowej z zastosowaniem komputera, a także umiejętność poruszania się w sieci Internet
  4. uczciwość, staranność, odpowiedzialność,
  5. samodzielność, kreatywność i komunikatywność
  6. umiejętność pracy indywidualnej oraz w zespole
  7. dyspozycyjność i sumienność
  8. odporność na sytuacje stresogenne.
  9. umiejętność jasnego, precyzyjnego formułowania myśli w mowie i na piśmie

III Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. w zakresie spraw stanu cywilnego:
    1. przyjmowanie oświadczeń woli o:
      1. wstąpieniu w związek małżeński,
      2. braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
      3. wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
      4. wstąpienia w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
      5. powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
      6. nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
      7. sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw, zgonów oraz wydawanie decyzji w sprawach stanu cywilnego,
  2. w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych:
    1. prowadzenie ewidencji ludności, obsługa programów informatycznych i poczty elektronicznej,
    2. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
    3. wykonywanie wszystkich czynności z wiązanych z przyjmowaniem wniosków oraz
  3. w zakresie wydawania dowodów osobistych i ewidencji ludności:
    1. prowadzenie ewidencji ludności, obsługa programów informatycznych i poczty elektronicznej,
    2. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
    3. wykonywanie wszystkich czynności z wiązanych z przyjmowaniem wniosków oraz wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
  4. Prowadzenie archiwum dowodów osobistych
    1. aktualnych mieszkańców,
    2. byłych mieszkańców,
  5. Realizowanie zadań związanych z wyborami, referendum oraz ze spisami wyborców,
  6. Sporządzanie wykazów do kwalifikacji i rejestracji wojskowej oraz wykazów dzieci do szkół,
  7. Prowadzenie rejestru wyborców,
  8. Udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń z zakresu pracy stanowiska.
  9. Potwierdzanie profilu zaufanego.

IV Warunki pracy:

  1. wymiar czasu pracy - pełny etat
  2. miejsce pracy- Urząd Gminy Karsin, ul. Długa 222, 83-440 Karsin
  3. specyfika pracy - praca ma głównie charakter biurowy przy komputerze wymaga częstego kontaktu z interesantami
  4. zatrudniona osoba, o której mowa w art.16 ust.3 ustawy o pracownikach samorządowych podejmująca pracę na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy, może być skierowana do odbycia służby przygotowawczej, która kończy się egzaminem,

V Informacje dodatkowe

Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt. 4b ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj. we wrześniu 2024 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Karsin w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.

 

VI Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys- curriculum vitae,
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kopie świadectw pracy /potwierdzone za zgodność z oryginałem/ lub dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia wymaganego w ogłoszeniu
  5. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wymagane do zajmowania stanowiska, którego dotyczy nabór /potwierdzone za zgodność z oryginałem/,
  6. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, / potwierdzona za zgodność z oryginałem/,
  7. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe(w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostanie do okazania zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
  8. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych  w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie  z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz.1182 ze zm.) oraz ustawą z dn. 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 902)”.

Wszystkie dokumenty muszą być podpisane własnoręcznie . Dokumenty podpisane komputerowo dyskwalifikują kandydata.

 

VII  Miejsce i termin złożenia dokumentów.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Urzędzie Gminy Karsin lub pocztą na adres: Urząd Gminy Karsin, 83-440 Karsin, ul. Długa 222
z dopiskiem: Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Karsinie w terminie do dnia 02.12.2024 godz. 1500 /nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP/. Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej  Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.karsin.pl) oraz na tablicy ogłoszeń.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 listopada 2024 11:40
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marta Kulas
Ilość wyświetleń: 1132
08 stycznia 2025 08:28 (Marta Kulas) - Dodanie załącznika [skm_c450i25010807410.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
04 grudnia 2024 15:15 (Łukasz Datta) - Zmiana danych załącznika [skm_c450i24112112201.pdf]. (Dokument opublikowany)
04 grudnia 2024 15:15 (Łukasz Datta) - Dodanie załącznika [lista_kandydatow_speniajacych_wymagania_formalne.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)